Dla pacjentów

Jak zostać naszym pacjentem

Nasi pacjenci mogą korzystać z kompleksowych usług lekarzy rodzinnych, pielęgniarek i położnej środowiskowej, bez względu na miejsce zamieszkania. Każdy ubezpieczony ma prawo do wyboru dowolnego lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Aby wybrać swojego lekarza rodzinnego, pielęgniarkę lub położną, należy zgłosić się do przychodni z dowodem osobistym, aktualnym dowodem ubezpieczenia oraz wypełnić deklarację wyboru. Otrzymacie ją Państwo w rejestracji.

Rejestracja

Na wizytę u lekarza POZ można zarejestrować się osobiście, za pośrednictwem innych osób lub telefonicznie.
Rejestracja telefoniczna dostępna jest od godz. 7.30 pod numerem: tel. 514 083 963.
Kontakt pocztą elektroniczną: rejestracja@mpz.barczewo.pl.
Na szczepienia oraz bilanse 2 i 4-latków można rejestrować się w godzinach pracy przychodni, osobiście lub telefonicznie.
Zgłaszając się do Rejestracji, należy posiadać dowód ubezpieczenia zdrowotnego. Obywatele Unii Europejskiej legitymują się kartą EKUZ.

Punkt poboru krwi do badań laboratoryjnych

Punkt poboru krwi do badań laboratoryjnych czynny jest codziennie w dni powszednie od godz. 7.30 do 9.30.

Test obciążenia glukozą przeprowadzany jest codziennie od godziny 7.30. Prosimy o pobranie w kolejkomacie pozycji „Test obciążenia glukozą”. Test trwa dwie godziny więc prosimy o punktualne przybycie.

Recepty – przedłużanie leków
  1. Pacjenci z chorobami kardiologicznymi i cukrzycą, którzy nie są objęci opieką w poradniach specjalistycznych: Kardiologicznej i Diabetologicznej, powinni zgłaszać się 1 raz na 3 miesiące do lekarza rodzinnego celem badania kontrolnego i otrzymania recept na leki. Recepty mogą być wystawiane na okres nawet do 6 miesięcy (z możliwością wypisywania recept z różnymi, comiesięcznymi datami ich realizacji).
  2. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, którzy są pod opieką poradni specjalistycznych powinni do godziny 11 zgłaszać zapotrzebowanie na recepty – koniecznie z zapisanymi na kartce nazwami wszystkich leków, łącznie z dobowym dawkowaniem (np. 3×1). 
  3. Pacjenci będący pod opieką poradni specjalistycznych celem uzyskania leków refundowanych (ze zniżką) powinni przedstawić pisemną informację od lekarza specjalisty o rozpoznaniu choroby i zaleconego leczenia z dawkowaniem leków. Informacja lekarza specjalisty jest ważna 12 miesięcy od dnia wystawienia.
  4. Wystawiamy recepty w formie elektronicznej. Pacjent otrzymuje kod recepty w wiadomości sms.
  5. Zlecenia na powtórzenie leków stałych można dostarczyć osobiście na formularzu  i umieścić w skrzynce ZAMÓWIENIA NA RECEPTY znajdującej się na parterze.
    Do pobrania: formularz zamówienia
  6. Zlecenia na powtarzanie leków stałych można składać również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 do 17.30 pod numerem 514 083 963 w. 1.
Stany nagłe

W stanach zagrożenia życia pomocy udziela Pogotowie Ratunkowe
Tel. 999 lub 112 (z telefonu komórkowego)

Stany nagłe to m.in.

  • utrata przytomności,
  • zaburzenia świadomości,
  • drgawki,
  • nagły, ostry ból w klatce piersiowej,
  • zaburzenia rytmu serca,
  • nasilona duszność,
  • nagły ostry ból brzucha,
  • uporczywe wymioty,
  • gwałtownie postępujący poród,
  • ostre i nasilone reakcje uczuleniowe (wysypka, duszność) będące efektem zażycia leku, ukąszenia, czy użądlenia przez jadowite zwierzęta,
  • zatrucia lekami, środkami chemicznymi czy gazami,
  • agresja spowodowana chorobą psychiczną,
  • urazy kończyn dolnych, uniemożliwiające samodzielne poruszanie się.

Najważniejsze informacje, które należy podać po zgłoszeniu dyspozytora:

  • dokładne miejsce zdarzenia (adres, lokalizacja, punkty orientacyjne),
  • powód wezwania,
  • kto potrzebuje pomocy,
  • kto wzywa zespół ratownictwa medycznego.
NOCNA I ŚWIĄTECZNA OPIEKA ZDROWOTNA

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.

W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może udać się po pomoc do dowolnego punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) złożył swoją deklarację.

Dyżurujący lekarz udziela porad:

  • w warunkach ambulatoryjnych,
  • w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych),
  • telefonicznie.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:

  • nagłego zachorowania;
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Lp. Nazwa świadczeniodawcy Adres miejsca realiz. świadczeń Telefon
1 Szpital Powiatowy im. Jana Mikulicza w Biskupcu Biskupiec;
Armii Krajowej 8
89 715 63 09
2 Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście Dobre Miasto;
Grunwaldzka 10B
89 616 82 59; opieka wyjazdowa: 89 527 22 22
3 Miejski Szpital Zespolony w Olsztynie
(porady lekarza POZ ze szczególnym uwzględnieniem osób dorosłych)
Olsztyn;
Niepodległości 44
89 532 63 40; opieka wyjazdowa: 89 527 22 22
4 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Olsztynie
(porady lekarza POZ ze szczególnym uwzględnieniem osób dorosłych)
Olsztyn;
Żołnierska 18
89 67 09 125; opieka wyjazdowa: 89 527 22 22
5 Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MALARKIEWICZ I SPÓŁKA” Spółka Jawna
(porady lekarza POZ)
Olsztyn;
Aleja Sybiraków 36
 089 675 00 15
6 Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. Prof. Dr Stanisława Popowskiego w Olsztynie
(porady lekarza POZ ze szczególnym uwzględnieniem opieki lekarskiej nad dziećmi)
Olsztyn;
Żołnierska 18A
89 53 93 399; opieka wyjazdowa: 89 527 22 22
7 Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Powiatowy w Piszu Pisz;
Sienkiewicza 2
87 307 09 99
Ważne adresy i linki

Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ

ul. Żołnierska 16
10-561 Olsztyn

http://www.nfz-olsztyn.pl

Godziny pracy:
pon.:
8.00-18.00 – Sala obsługi, Sekcja Skarg i Wniosków,
8.00-16.00 – inne działy
wt.-pt.:
08.00-16.00